بحث انتقال سوخت به روسیه و قزاقستان مطرح نیست/ راه‌های سه‌گانه برای سوخت غنی شده

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1507
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1517
بازدید ماه : 5492
بازدید سال : 10892
بازدید کلی : 151201

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 27 شهريور 1394
نظرات
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به هیچ وجه بحث انتقال سوخت در کار نبوده و موضوع تبادل آن مطرح است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ملت، "محمدجواد ظریف"  با اشاره به موضوعات مطروحه درباره شرایط انتقال سوخت به خارج از کشور گفت: در این رابطه، اصلاً موضوع انتقال سوخت به خارج از کشور مطرح نیست، بلکه بر اساس مذاکرات صورت گرفته، تنها بحث تبادل سوخت وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در شرایط کنونی، چند راه مانند رقیق کردن و تبادل سوخت در این حوزه وجود دارد، البته بر اساس برجام، ایران برای اولین بار بعد از انقلاب اجازه پیدا کرده است تا طبق مقررات قانونی، اورانیوم طبیعی را در برابر سوخت غنی شده وارد کند که این موضوع موجب می‌شود که جمهوری اسلامی، از بن‌بست منع واردات کیک زرد و اورانیوم طبیعی خارج شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌ها این است که ایران به تکنولوژی و فناوری ساخت میله سوخت با استانداردهای بین‌المللی و قابل استفاده در نیروگاه‌های داخلی دست یابد که بر اساس برجام، کشورهای 1+5 موظف هستند به ایران برای ساخت چنین تکنولوژی کمک کنند، این در حالی است که در گذشته، کشورها با این مسئله مخالفت می‌کردند.

ظریف افزود: یکی دیگر از راه‌ها رقیق سازی سوخت است، البته در شرایط کنونی بحث انتقال سوخت مطرح نیست، بلکه موضوع تبادل سوخت وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر انتقال سوخت به روسیه یا بانک سوخت قزاقستان نیز تصریح کرد: به هیچ وجه بحث انتقال سوخت در کار نیست، از این‌رو سوخت ایران به هر جایی که فرستاده شود، در ازای آن، ما اورانیوم غنی‌شده تحویل می‌گیریم.


تعداد بازدید از این مطلب: 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود